Zmiana struktury organizacyjnej i zarządzania

Zmiana struktury organizacyjnej i zarządzania

O firmie:

Branża: stolarka aluminiowa

Wielkość firmy: 50 osób

Czas projektu: 3 miesięce

Przedsiębiorca z branży aluminiowej zwrócił się do nas z konkretnym problemem. Jego firma, mimo posiadania zaawansowanych technologii, borykała się z oporem pracowników wobec wprowadzania nowych innowacji. Jak się okazało, kluczem do rozwiązania tego wyzwania było nie tylko profesjonalne doradztwo, ale także skoncentrowane działania na zmianie kultury organizacyjnej.

Wyzwanie

Przedsiębiorca opowiedział nam o trudnościach z przekonaniem pracowników do nowych innowacyjnych rozwiązań. Standardowe w tej branży podejście do zarządzania oraz typowe dla firm produkcyjnych o długiej historii niedoskonałości struktury organizacyjnej utrudniały procesy adaptacji w efekcie prowadząc do stagnacji.

Rozwiązanie

1. Redefinicja ról oraz rozwój odpowiedzialności.

Przeprowadziliśmy rewizję struktury organizacyjnej, koncetrując się na powiązaniu motywacji z umiejętnościami i efektywnością pracowników.

Wsparliśmy tam gdzie to było niezbędne wzrost autonomii podejmowania decyzji.

Pozwoliło to na zwiększenie zaangażowania pracowników w procesy oraz identyfikację z celami firmy a także jej wizją.

2. Kultura celowych spotkań, komunikacja.

Wdrożyliśmy zestaw celowych spotkań i narzędzi umożliwiających sprawną wymianę informacji i pomysłów między różnymi poziomami struktury organizacyjnej.

Przyczyniło się to do usprawnienia komunikacji i w rezultacie do poprawy funkcjonowania poszczególnych działów.

3. Wsparcie rozwoju kompetencji.

Uruchomiliśmy programy rozwojowe, skupiając się nie tylko umiejętnościach technicznych, ale także na rozwijaniu kreatywności, a co ważne zdolności rozwiązywania problemów.

Wsparlismy wartości ważne dla wizji rozwoju firmy.

Dzięki temu pracownicy zyskali pewność siebie, oraz zaakceptowali istotę wprowadzanych zmian.

Efekty:

Bardzo szybko zauważyliśmy rezultaty naszej pracy. Opór wobec innowacji i zmian zmalał, a pracownicy poczuli jak wiele zależy od ich zaangażowania. Nowe podejście do zarządzania i nowa organizacja kluczowych elementów biznesu, przyczyniły się do znaczącego wzrostu efektywności firmy naszego klienta.

U tego klienta skoncentrowaliśmy się na konkretnej zmianie struktury organizacyjnej i zmianie elementów zarządzania, co przyniosło wymierne rezultaty. Rewolucja kultury organizacyjnej, ukierunkowana na rozwijanie umiejętności i zwiększenie autonomii kluczowych pracowników, umożliwiły skuteczną zmianę w tej firmie. To inspirujący przypadek, pokazujący jak konkretna, skupiona na osiągnięciu konretnego celu zmiana może wpłynąć pozytywnie na przyszłość przedsiębiorstwa.

Zadzwoń