Opracowanie modelu szybkiego wdrożenia handlowca

O firmie:

Branża: Motoryzacja

Wielkość firmy: Oddział firmy liczący 100 osób

Czas projektu: 14 dni

Projekt realizowany przed powstaniem konceptu BWDB

Wyzwanie

Ponieważ doradcy serwisowi w firmie posiadali gruntowne przeszkolenie i mieli na rynku opinię bardzo skutecznych, nowo otwierająca się firma konkurencyjna zwróciła się do nich oferując im wynagrodzenie znacznie powyżej stawek rynkowych w tamtym okresie. W efekcie 4 z 4 doradców złożyło wypowiedzenie. Poza pracą nad zachowaniem ciągłości pracy punktu należało przygotować rozwiązanie na wypadek powtórzenia się scenariusza w przyszłości.

Rozwiązanie

Wdrożono następujące rozwiązania:

  1. Przygotowano zestandaryzowany schemat wprowadzenia doradcy.
  2. Schemat składał się z trzech etapów:
    • Intensywnego szkolenia z procesu z uwzględnieniem wymogów brandu.
    • Intensywnego szkolenia z podstaw programu do obsługi zleceń.
    • Intensywnego szkolenia z komunikacji z klientem w procesie obsługi.
  3. Dzięki stworzonemu szkoleniu można było wdrożyć handlowca do samodzielnej obsługi klienta, bez szkody dla wyników jakościowych w ciągu 1 tygodnia do jego zatrudnienia nawet jeżeli nie miał on wcześniej żadnego doświadczenia w motoryzacji.

Efekty:

Dzięki wprowadzeniu zestandaryzowanej metodyki szybkiej ścieżki wdrożeniowej firma zyskała narzędzie zabezpieczające jej interesy na wypadek problemów z dostępnością personelu.

Zadzwoń