Use Case #1
Zmiana struktury organizacyjnej i zarządzania
Branża: stolarka aluminiowa
Wielkość firmy: 50 osób
Czas projektu: 3 miesięce
Przedsiębiorca z branży aluminiowej zwrócił się do nas z konkretnym problemem. Jego firma, mimo posiadania zaawansowanych technologii, borykała się z oporem pracowników wobec wprowadzania nowych innowacji. Jak się okazało, kluczem do rozwiązania tego wyzwania było nie tylko profesjonalne doradztwo, ale także skoncentrowane działania na zmianie kultury organizacyjnej.
Problem:
Przedsiębiorca opowiedział nam o trudnościach z przekonaniem pracowników do nowych innowacyjnych rozwiązań. Standardowe w tej branży podejście do zarządzania oraz typowe dla firm produkcyjnych o długiej historii niedoskonałości struktury organizacyjnej utrudniały procesy adaptacji w efekcie prowadząc do stagnacji.
Wdrożyliśmy działania
w trzech obszarach
1. Redefinicja ról oraz rozwój odpowiedzialności.
Przeprowadziliśmy rewizję struktury organizacyjnej, koncetrując się na powiązaniu motywacji z umiejętnościami i efektywnością pracowników.
Wsparliśmy tam gdzie to było niezbędne wzrost autonomii podejmowania decyzji.
Pozwoliło to na zwiększenie zaangażowania pracowników w procesy oraz identyfikację z celami firmy a także jej wizją.
3. Wsparcie rozwoju kompetencji.
Uruchomiliśmy programy rozwojowe, skupiając się nie tylko umiejętnościach technicznych, ale także na rozwijaniu kreatywności, a co ważne zdolności rozwiązywania problemów.
Wsparlismy wartości ważne dla wizji rozwoju firmy.
Dzięki temu pracownicy zyskali pewność siebie, oraz zaakceptowali istotę wprowadzanych zmian.
Efekty:
Bardzo szybko zauważyliśmy rezultaty naszej pracy. Opór wobec innowacji i zmian zmalał, a pracownicy poczuli jak wiele zależy od ich zaangażowania. Nowe podejście do zarządzania i nowa organizacja kluczowych elementów biznesu, przyczyniły się do znaczącego wzrostu efektywności firmy naszego klienta.
U tego klienta skoncentrowaliśmy się na konkretnej zmianie struktury organizacyjnej i zmianie elementów zarządzania, co przyniosło wymierne rezultaty. Rewolucja kultury organizacyjnej, ukierunkowana na rozwijanie umiejętności i zwiększenie autonomii kluczowych pracowników, umożliwiły skuteczną zmianę w tej firmie. To inspirujący przypadek, pokazujący jak konkretna, skupiona na osiągnięciu konretnego celu zmiana może wpłynąć pozytywnie na przyszłość przedsiębiorstwa.
Zainteresowała Cię ta historia?
Porozmawiajmy o Twojej firmie. Umów się na darmową konsultację.